Parkowanie w Zakopanem

Zakopane ma aplikację do parkowania

 mPay z satysfakcją podsumowuje pierwszy miesiąc obecności z ofertą regulowania należności za płatne parkowanie w Zakopanem. W czerwcu blisko 66 proc. osób, które dokonały operacji, to nowi użytkownicy aplikacji. Z mPay zaparkujemy już w 31 miastach w Polsce.

W ostatnich miesiącach coraz chętniej wnosimy opłaty za przejazd komunikacją miejską oraz parkowanie w ramach m-płatności. W tym drugim przypadku zmiana naszych przyzwyczajeń odpowiada rekomendacjom Polskiej Organizacji Branży Parkingowej. Ta, w związku z zagrożeniem COVID-19 podnosi, że zawsze – kiedy to tylko możliwe – należność powinna być regulowana poprzez aplikacje mobilne lub z wykorzystaniem karty płatniczej.

W Zakopanem płaci się mobilnie

W czerwcu, za pośrednictwem aplikacji mPay,
w Zakopanem zrealizowano ponad 400 transakcji, przy czym blisko 66 proc. z osób, które wniosły opłatę w ten sposób, to nowi beneficjenci udogodnień od mPay. Pozostali klienci byli użytkownikami aplikacji przed rozpoczęciem świadczenia usługi płatnego parkowania. Od stycznia 2018 roku mieszkańcy Zakopanego korzystają bowiem z mobilnej opcji regulacji należności za transport komunikacją miejską. Dotychczas w ten sposób zostało sprzedanych blisko 19,8 tys. biletów. W aplikacji mPay dostępne są wszystkie bilety z lokalnej oferty komunikacji miejskiej.

Cieszymy się, że mPay przyjął się w Zakopanem. Aplikacja stanowi duże ułatwienie dla mieszkańców i turystów odwiedzających nasze miasto i sprawia, że w czasach pandemii mogą czuć się bezpieczniej. mówi Tomasz Filar, wiceburmistrz Miasta Zakopane.

W przypadku parkowania z mPay użytkownicy doceniają intuicyjną obsługę, wygodę oraz możliwość kontroli kosztów z poziomu telefonu, dzięki opcji start-stop. W ten sposób płacą bowiem za faktyczny czas parkowania, a nie za każdą rozpoczętą godzinę.

Zwiększanie dostępu do m-płatności w zakresie regulacji należności za transport publiczny i płatne parkowanie to domena postępowych miast – tych, które wychodzą naprzeciw potrzebom mieszkańców i turystów. Konieczność dywersyfikacji kanałów sprzedaży wspomnianych usług pokazały szczególnie ostatnie miesiące. – mówi Krzysztof Hejduk, Prezes Zarządu mPay S.A.

Jedna aplikacja, wiele udogodnień

mPay to dziś jednak znacznie więcej niż aplikacja, w której kupimy bilet wstępu
(np. do Tatrzańskiego Parku Narodowego) bądź komunikacji miejskiej, czy zapłacimy za parking. W tym samym miejscu możemy doładować telefon i grę, opłacić usługę VOD, czy nawet nadać paczkę i przekazywać środki finansowe pomiędzy użytkownikami lub na cele charytatywne. Swoje konto zweryfikujemy przez selfie.

W zakresie udogodnień transportowych, w ostatnim czasie spółka mPay wdrożyła multiwyszukiwarkę połączeń kolejowo-autokarowych. Dzięki niej w jednym miejscu uzyskamy informację o najtańszej i najwygodniejszej formie transportu, a także sfinalizujemy transakcję zakupu, w tym nawet kilku biletów, z różnymi ulgami, ale
w ramach jednej płatności.

Informacja prasowa – Inf. pras. – Zakopane ma aplikację do parkowania – 15 07 2020-1