W jaki sposób zostać użytkownikiem aplikacji mPay?
Aby zostać użytkownikiem aplikacji mPay, należy zainstalować w telefonie darmową aplikację mobilną i przeprowadzić rejestrację. Aplikacja jest dostępna na telefony z systemami Android, iOS i można ją pobrać na dwa sposoby:
– Wpisując w dedykowanym sklepie z aplikacjami „mPay płatności mobilne”,
– Wpisując w przeglądarce internetowej telefonu adres app.mpay.pl lub www.app.mpay.pl
Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadzi Cię przez krótki proces rejestracji. W formularzu rejestracyjnym wpisz swoje dane, numer telefonu oraz adres e-mail. Ustal swój indywidualny mPIN, czyli 4-cyfrowy kod, który będzie służył do zatwierdzania Twoich transakcji.
W jaki sposób mogę dokonywać płatności w mPay?
Korzystając z mPay możesz dokonywać płatności wybraną przez siebie metodą:
– Za pomocą elektronicznej portmonetki, po uprzednim zasileniu jej środkami pieniężnymi.
– Przy użyciu karty płatniczej, bez konieczności pamiętania o regularnych zasileniach. Płatności są wtedy realizowane bezpośrednio w ciężar karty płatniczej.
– Przy użyciu karty płatniczej zarejestrowanej w systemie Masterpass by MasterCard.
– BLIKiem lub szybkim przelewem (płatności dostępne dla wybranych produktów).
Płatność realizowaną w mPay należy potwierdzić swoim indywidualnym kodem mPIN, ustalonym podczas rejestracji w systemie. Za transakcje przy użyciu portmonetki i kart płatniczych nie są pobierane żadne prowizje. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych zabezpieczeń dane używanych w aplikacji kart płatniczych są w pełni bezpieczne.
Jak zasilić portmonetkę mPay?
Konto mPay można zasilić na wiele sposobów:
– Natychmiastowym zasileniem z konta bankowego za pośrednictwem szybkich płatności internetowych Pay by Link, w tym Blik. Usługa jest dostępna z poziomu aplikacji oraz strony internetowej zasil.mpay.pl. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 3,5 proc.
– Natychmiastowym zasileniem z karty płatniczej. Usługa dostępna z poziomu aplikacji. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 3,5 proc. W przypadku takiego doładowania utworzona zostaje dodatkowa portmonetka zasileń kartowych.
– Z wykorzystaniem usługi inicjowania płatności (PIS). Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.
– Bezpłatnie, tradycyjnym przelewem bankowym lub przekazem pocztowym (trwa dłużej).
Bezpośrednio po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym mPay (najpóźniej następnego dnia roboczego), otrzymasz wiadomość z informacją, jaką kwotą została zasilona portmonetka.
Jak podłączyć i zweryfikować kartę płatniczą?
Do konta mPay można jednocześnie mieć podpięte maksymalnie dwie karty płatnicze.
Aby móc korzystać z karty płatniczej w mPay, należy ją dodać w dowolnym momencie, bezpośrednio w aplikacji (ekran „Moje finanse”, kafelek „Karty”).
Wybierz przycisk mPay Wallet, a następnie „Dodaj kartę”. Nazwij dodawaną kartę wg własnego uznania (karta domowa, karta firmowa, etc.). Nr karty możesz wpisać ręcznie, bądź skorzystać w tym celu z aparatu w telefonie. Podaj pozostałe wymagane dane: datę ważności oraz kod CVC.
Aby móc bez ograniczeń płacić kartą należy ją zweryfikować. Do weryfikacji zostanie użyta usługa 3D Secure, która służy powszechnie do zatwierdzania transakcji w Internecie. Weryfikacja jest usługą jednorazową dla danej karty, podczas której Twoje konto może zostać chwilowo obciążone kwotą o niskiej wartości (np. 10 groszy), która po zakończeniu procesu jest natychmiast zwracana.
Dlaczego muszę zweryfikować kartę i jak to zrobić?
Ze względów bezpieczeństwa w aplikacji można płacić tylko kartami zweryfikowanymi. Prawo użytkownika do korzystania z dodanej karty musi zostać sprawdzone. W tym celu Twoje konto może zostać chwilowo obciążone kwotą o niskiej wartości (np. 10 groszy), która po zakończeniu procesu jest natychmiast zwracana.
Weryfikacja karty
- Uruchom aplikację mPay, przejdź na ekran ”Moje finanse”, wybierz kafelek „Karty”.
- Wyświetl dodaną przez siebie, niezweryfikowaną kartę.
- Naciśnij przycisk „Zweryfikuj kartę”, zostaniesz poproszony o podanie kodu CVC.
- Zostaniesz przekierowany na stronę swojego banku (banku wydawcy karty), gdzie we wskazanym polu należy wpisać kod SMS otrzymany w procesie weryfikacji.
Jeżeli masz pytania lub potrzebujesz dodatkowych wskazówek, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta (tel. +48 34 390 55 57, e-mail [email protected]) lub wyślij nam wiadomość na Facebook’u.
Jakiego typu transakcje możne realizować za pośrednictwem mPay?
mPay jest systemem uniwersalnym o stale rozszerzanym zakresie usług. Umożliwia realizację różnych rodzajów transakcji.
Produkty i Usługi:
– Komunikacja miejska
– Parkowanie
– Koleje i busy
– Ubezpieczenia
– Bilety wstępu
– Doładowania i startery
– Rozrywka
– Gry i programy
– Nadaj paczkę
Moje finanse:
– Pożyczki
– Vouchery
– Przelej
– Portmonetki
Czy transakcje są bezpieczne?
Transakcje realizowane są w oparciu o bezpieczne i sprawdzone algorytmy i procedury. Pozwala to zapewnić pełne ich bezpieczeństwo. Dodatkowo transakcje wymagają potwierdzenia indywidualnym kodem mPIN (zdefiniowanym przez użytkownika). W procesie weryfikacji karty używane są najnowsze standardy 3DS i kod CVC2/CVV.
Czy można anulować wykonaną już transakcję?
Zrealizowanej transakcji nie można anulować. Każdą rozpoczętą transakcję można przerwać przed jej zatwierdzeniem kodem mPIN.
Czy mogę zapamiętać w telefonie najczęściej powtarzane transakcje?
Aplikacja pozwala dodać do listy ulubionych najczęściej wykonywane transakcje, a tym samym zaoszczędzić kilka cennych sekund podczas ich realizowania.
Przykładowo do listy ulubionych można dodać konkretny rodzaj biletu komunikacji miejskiej, np. 20-minutowy ZTM Warszawa. W tym celu wystarczy uruchomić zakładkę „Bilety”, z listy miast wybrać Warszawę, a następnie przejść do ekranu z listą dostępnych biletów. Przy każdym z nich znajduje się ikona gwiazdki. Po jej dotknięciu bilet zostanie dodany do listy ulubionych transakcji.
Dodane w ten sposób transakcje będą dostępne z poziomu ekranu głównego aplikacji, w zakładce „Ulubione”.
Jakie wymagania musi spełniać mój telefon, aby można nim było dokonywać płatności?
Aplikacja może być zainstalowana na telefonach z systemem Android, iOS. Do prawidłowego jej działania konieczne jest połączenie z Internetem.
Informacje o wymaganej wersji systemu aktualizujemy na bieżąco w Google Play i App Store.
Czy mogę kontrolować i monitorować usługę?
Każdy użytkownik ma pełen dostęp do informacji o swoim koncie w systemie mPay. Można na nim sprawdzać, zarówno informacje o wszystkich dokonanych transakcjach, jak i zmieniać ustawienia konta. Funkcjonalność dostępna jest z poziomu aplikacji oraz za pośrednictwem strony system.mpay.pl
Zapomniałeś kodu mPIN lub hasła?
W aplikacji w dolnym Menu wybierz Konto/Ustawienia / Zmień Hasło/ lub Zmień mPin. Możesz również skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (tel. +48 34 390 55 57, e-mail [email protected]).
Wycofanie środków / Zamknięcie konta mPay
W celu wycofania środków wejdź do zakładki Moje Finanse / mRachunek / Przelej lub wypłać.
Możesz samodzielnie zamknąć konto lub wysłać maila z załączonym odstąpieniem od umowy na [email protected]. W razie pytań lub problemów prosimy o kontakt z BOK pod numerem +48 34 390 55 57 lub pod adresem e-mail [email protected]
Czym jest portmonetka i jakie są jej rodzaje?
Portmonetka to indywidualne konto użytkownika w systemie mPay. Za jej pomocą – po wcześniejszym zasileniu – można dokonywać płatności za usługi dostępne w aplikacji mobilnej. W systemie mPay rozróżniamy cztery rodzaje portmonetek:
– Portmonetka mPay – główna portmonetka przedpłacona, zasilana szybkim przelewem, przelewem ycyjnym lub przelewem od innego użytkownika
– Portmonetka promocyjna – środki otrzymane w ramach uczestnictwa w promocjach, do wykorzystania tylko na usługi mPay
– Portmonetka udostępniona – środki udostępnione z portmonetki innego użytkownika , do wykorzystania tylko na usługi mPay
Ważna informacja! Kwota, która widnieje w prawym górnym rogu aplikacji oznacza środki, które aktualnie znajdują się w Portmonetce mPay (głównej). Jeżeli zasilenie następuje przy użyciu karty płatniczej, środki trafiają bezpośrednio do Portmonetki zasileń kartowych mPay (kartowej). Żeby z nich skorzystać, wystarczy:
1. Rozpocząć dowolną transakcję, np. zakup biletu komunikacji miejskiej
2. Z listy metod płatności wybrać „Portmonetka”,
3. Z listy dostępnych portmonetek wybrać „Portmonetka zasileń kartowych mPay”
Zasiliłem portmonetkę w aplikacji, ale kwoty zasilenia nie widać w aplikacji
Kwota, która widnieje w aplikacji na ekranie „Moje Finanse” oznacza środki, które stanowią sumę wszystkich portmonetek. Wszystkie zasilenia, za wyjątkiem wykonywanych z karty płatniczej trafiają na portmonetkę mPay. Jeżeli zasilenie następuje przy użyciu karty płatniczej, środki trafiają bezpośrednio do Portmonetki zasileń kartowych mPay (kartowej).
Jak otrzymać fakturę
Fakturę za bilety i usługi w aplikacji wystawiamy na żądanie Klienta. W tym celu należy wysłać wiadomość na adres [email protected]. Nie wystawiamy faktur za parkowanie, gdyż zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, dochody gminy uzyskiwane z biletów parkomatowych nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
Faktury za przejazdy autostradami generowane są automatycznie i wysyłane zbiorczo na skrzynkę mailową klienta. Aby faktury były generowane, prosimy o uprzednie uzupełnienie danych do rozliczenia.