Otwórz Aplikację,
zweryfikuj się teraz
Kto musi się zweryfikować?
Przejście procesu weryfikacji jest konieczne wtedy, gdy chcesz korzystać z pełnej funkcjonalności jaką daje Instrument Płatniczy mPay, a tym samym z wszystkich usług płatniczych dostępnych w ramach Aplikacji, czyli m.in. z przelewów między Użytkownikami mPay, możliwości wypłaty środków z Rachunku mPay, a w przyszłości z innych usług płatniczych.
Kto nie musi się zweryfikować?
Jeżeli nie zdecydujesz się na przejście przez proces weryfikacji Twojej tożsamości to nie będziesz mógł korzystać z jego pełnej funkcjonalności Aplikacji. Jednakże, nadal będziesz mógł używać mPay m.in do:
- kupowania biletów
- płatności za parkowanie.
Nie ma przy tym znaczenia, czy płatności w Aplikacji dokonujesz przedpłaconą Portmonetką mPay, czy też kartą płatniczą.
Jak zweryfikować konto?
Proces weryfikacji jest prosty i w pełni bezpieczny. Wszystkie dane są przez nas gromadzone jedynie w niezbędnym zakresie i wyłącznie w celu wypełnienia obowiązków wynikających z Ustawy AML.
Weryfikację przeprowadzisz w kilku prostych krokach:
- Przygotuj dowód osobisty, paszport lub pozwolenie na pobyt
- Uruchom aplikację mPay
- W prawym dolnym rogu zobaczysz czerwoną ikonkę z wykrzyknikiem, kliknij w nią
- Wybierz opcję Zweryfikuj konto
- Zaznacz w oświadczeniu opcję zgodną ze stanem rzeczywistym
- Wybierz rodzaj dokumentu tożsamości
- Zrób zdjęcie dowodu osobistego z przodu i z tyłu. Jeżeli posługujesz się innym dokumentem to postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji
Zadbaj o dobre oświetlenie i zwróć uwagę, żeby nie zasłaniać żadnych danych. - Zrób selfie. Również zadbaj o dobre oświetlenie oraz żeby w zasięgu aparatu nie znajdowały się inne osoby. Postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji
- Jeżeli selfie jest zgodne ze zdjęciem w dokumencie tożsamości , uzupełnij swoje dane.
Twoje konto zostało zweryfikowane!
Aby ułatwić proces przygotowaliśmy film instruktażowy, który znajdziesz na górze tej podstrony.
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Dlaczego została wprowadzona weryfikacja konta mPay?
Wprowadzenie weryfikacji, z którą może wiązać się wydanie Instrumentu Płatniczego mPay, wynika z konieczności dostosowania działalności mPay do wymogów polskiego prawa. Od lipca 2018 r. w Polsce obowiązuje Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tzw. „Ustawa AML”). Jej zapisy nakładają na instytucje finansowe takie jak mPay, obowiązek dokonania w określonych sytuacjach identyfikacji i weryfikacji tożsamości Użytkowników. Właśnie dlatego wprowadziliśmy mechanizm weryfikacji.
Weryfikacja nie jest obowiązkowa. Przejście tego procesu jest konieczne dla tych osób, które chcą móc korzystać z pełnej funkcjonalności Instrumentu Płatniczego mPay, a tym samym ze wszystkich usług dostępnych w ramach Aplikacji.
Jeżeli nie zweryfikujesz swojego Konta mPay, stracisz możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności, jaką daje Instrument Płatniczy mPay.
Tak. Brak weryfikacji nie ma wpływu na możliwość korzystania z usług dotyczących wnoszenia opłat za parkowanie, zakupu biletów oraz doładowań.
Tak. Brak weryfikacji nie ma wpływu na możliwość korzystania z dostępnych metod płatności. W dalszym ciągu możliwe będzie zasilanie elektronicznej portmonetki i korzystanie z niej do płatności, np. za bilety i parkowanie.
Jeżeli nie zweryfikujesz swojego Konta mPay, stracisz możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności, jaką daje Instrument Płatniczy mPay.
Tak. Brak weryfikacji nie ma wpływu na możliwość korzystania z usług dotyczących wnoszenia opłat za parkowanie, zakupu biletów oraz doładowań.
Tak. Brak weryfikacji nie ma wpływu na możliwość korzystania z dostępnych metod płatności. W dalszym ciągu możliwe będzie zasilanie elektronicznej portmonetki i korzystanie z niej do płatności, np. za bilety i parkowanie.
Twoje dane są w pełni bezpieczne i gromadzone wyłącznie w celu spełnienia prawnych obowiązków wynikających z Ustawy AML. Nie będziemy ich udostępniać, ani przetwarzać w jakichkolwiek innych celach.
Najczęstszym powodem niepowodzenia weryfikacji jest niezgodność wykonanego selfie ze zdjęciem. Sprawdź czy twarz jest dobrze oświetlona i czy w polu aparatu nie znajdują się inne osoby. Druga najczęstsza przyczyna to przysłonięta część informacji na dokumencie tożsamości.
Jeżeli otrzymałeś informację o odrzuconej weryfikacji, postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji i przejdź proces raz jeszcze.
Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji lub wskazówek, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 34 390 55 57 (pn.-pt. w godz. 8:00 – 18:00) lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres bok@mpay.com.pl.
Od lipca 2018 r. w Polsce obowiązuje Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tzw. „Ustawa AML”). Jej zapisy nakładają na instytucje finansowe takie jak mPay dodatkowe obowiązki. Jednym z nich jest konieczność dokonania w określonych sytuacjach identyfikacji i potwierdzenia tożsamości swoich Użytkowników. Właśnie dlatego dla osób, które będą chciały korzystać z wszystkich dostępnych funkcjonalności Aplikacji, wprowadziliśmy weryfikację Konta mPay, w wyniku której może dojść do wydania Instrumentu Płatniczego mPay.
W związku z dostosowaniem działalności mPay do wspomnianych wymogów prawa, z dniem 9 kwietnia 2020 r. zmienił się „Regulamin Aplikacji mPay” oraz „Regulamin Instrumentu Płatniczego mPay”. Z pełną treścią nowych regulaminów można zapoznać się tutaj.