• Jak zostać użytkownikiem mPay?

    Aby zostać użytkownikiem mPay, należy zainstalować w telefonie darmową aplikację mobilną i zarejestrować się w systemie. Aplikacja jest dostępna na telefony z systemami Android, iOS oraz Windows Phone i można ją pobrać na dwa sposoby:

    – wpisując w dedykowanym sklepie z aplikacjami „mPay płatności mobilne”.
    – wpisując w przeglądarce internetowej telefonu adres www.app.mpay.pl

    Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji. W formularzu rejestracyjnym należy wpisać swoje dane, numer telefonu oraz adres e-mail. Każdy użytkownik ustala też swój indywidualny PIN, czyli 4-cyfrowy kod, który będzie służył do zatwierdzania wszystkich transakcji.

  • W jaki sposób mogę dokonywać płatności w mPay?

    Korzystając z mPay możesz dokonywać płatności wybraną przez siebie metodą:

    – za pomocą elektronicznej portmonetki, po uprzednim zasileniu jej środkami pieniężnymi.

    – przy użyciu karty płatniczej, bez konieczności pamiętania o regularnych zasileniach. Płatności są wtedy realizowane bezpośrednio z konta bankowego.

    Każdą płatność realizowaną w mPay należy potwierdzić swoim indywidualnym kodem PIN, ustalonym podczas rejestracji w systemie. Za transakcje przy użyciu portmonetki i kart płatniczych nie są pobierane żadne prowizje. Partnerem mPay w zakresie obsługi transakcji kartowych jest firma Mastercard. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych zabezpieczeń dane używanych w aplikacji kart płatniczych są w pełni bezpieczne.

  • Jak zasilić portmonetkę mPay?

    Konto mPay można zasilić na wiele sposobów:

    – bezpłatne zasilenie tradycyjnym przelewem bankowym lub przekazem pocztowym.

    – natychmiastowe zasilenie z konta bankowego za pośrednictwem serwisu eCard. Usługa jest dostępna z poziomu aplikacji oraz strony internetowej www.zasil.mpay.pl.  Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.

    – natychmiastowe zasilenie z karty płatniczej, dostępne z poziomu aplikacji. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.

    Bezpośrednio po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym mPay (najpóźniej następnego dnia roboczego), użytkownik otrzymuje wiadomość SMS z informacją, jaką kwotą została zasilona portmonetka i jakie jest jej aktualne saldo.

  • Jak podłączyć kartę płatniczą?

    Aby móc korzystać z kart płatniczych w mPay, należy założyć swój mPay Wallet – cyfrowy portfel działający w technologii Masterpass. Można to zrobić w dowolnym momencie, bezpośrednio z poziomu aplikacji w telefonie (zakładka „Karty płatnicze” lub na stronie internetowej www.wallet.mpay.pl.

    Po założeniu swojego mPay Wallet możesz bezpiecznie dodawać karty płatnicze. Jeżeli korzystasz z aplikacji, uruchom ją w telefonie, wejdź do zakładki „Karty płatnicze” i wybierz opcję „Dodaj kartę”. Teraz wystarczy wypełnić formularz potrzebnymi danymi (nazwa karty, jej numer i data ważności oraz kod CVC – trzy ostatnie cyfry, które zostały wydrukowane na odwrocie karty obok paska podpisu). Aby zakończyć proces dodawania karty, dotknij przycisku „Dodaj nową kartę”.

    Szczegółową instrukcję zakładania mPay Wallet oraz dodawania kart płatniczych znajdziesz tutaj.

  • Dlaczego muszę zweryfikować kartę i jak to zrobić?

    Ze względów bezpieczeństwa w aplikacji można płacić tylko kartami zweryfikowanymi. Prawo użytkownika do korzystania z dodanej karty musi zostać sprawdzone poprzez obciążenie jej rachunku małą, losową kwotą z przedziału od 1 do 5 zł.  Obciążenie jest tymczasowe, co oznacza, że po zakończeniu procesu weryfikacji środki zostaną automatycznie zwrócone.

    Weryfikacja karty:

    1. Uruchom aplikację mPay lub wejdź na stronę www.wallet.mpay.pl.
    2. Wyświetl dodaną przez siebie kartę.
    3. Wybierz opcję „Weryfikuj”, wpisz kod PIN i dotknij przycisku “OK”
    4. Zaloguj się do swojego banku i sprawdź kwotę z przedziału od 1 do 5 zł, jaką karta została tymczasowo obciążona. Kwota obciążenia powinna być widoczna w zakładce „Historia” lub „Blokady”, zależnie od banku, z którego korzystasz.
    5. Wróć do aplikacji lub na stronę www.wallet.mpay.pl. Wpisz kwotę obciążenia i potwierdź operację, aby zakończyć proces weryfikacji karty.

    Szczegółową instrukcję procesu weryfikacji kart płatniczych znajdziesz tutaj. Jeżeli masz pytania lub potrzebujesz dodatkowych wskazówek, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta (tel. +48 34 390 55 57, e-mail [email protected]) lub wyślij nam wiadomość na Facebook’u.

  • Jakiego typu transakcje możne realizować za pośrednictwem mPay?

    mPay jest systemem uniwersalnym o stale rozszerzanym zakresie usług. Umożliwia realizację różnych rodzajów transakcji, w tym m.in.:

    – zakup biletów komunikacji miejskiej w wielu polskich miastach

    – opłacanie postoju samochodu w Strefach Płatnego Parkowania

    – zasilanie telefonów na kartę

    – zakup doładowań do konsol i gier

    – opłacanie domowych rachunków poprzez skanowanie kodu kreskowego

    – zakup biletów na wydarzenia

    – przelewanie pieniędzy do innych użytkowników telefonów komórkowych

    – przelewy pieniężne dla zdefiniowanych odbiorców (bez przelewów do Urzędów Skarbowych, ZUS oraz przelewów zagranicznych)

  • Czy są limity dokonywanych transakcji?

    W systemie mPay ustalone są następujące limity transakcji:

    Limity w obrocie środkami pieniężnymi w systemie mPay
    Maksymalna wartość pojedynczej transakcji płatniczej 1000PLN
    Maksymalna wartość pojedynczego przekazu pieniężnego 1000PLN
    Maksymalny limit środków zgromadzonych na koncie portmonetki (przekraczalna, jeśli doładowanie wykonano z poczty) 5000PLN
    Maksymalna wartość pojedynczego zasilenia portmonetki z internetu 2500PLN

    Użytkownik może ustalić również własny limit dotyczący pojedynczej transakcji czy wypłaty gotówkowej, niezależnie od limitu określonego przez system i nie większego niż określa system. Możliwość ustawiania limitów dostępu do środków na kontach płatniczych i limitów wartości transakcji pozwala na bezpieczne zarządzanie środkami dostępnymi w systemie mPay.

  • Czy transakcje są bezpieczne?

    Transakcje realizowane są w oparciu o bezpieczne i sprawdzone algorytmy i procedury z użyciem sieci telefonii komórkowej. Pozwala to zapewnić pełne ich bezpieczeństwo. Dodatkowo każda transakcja standardowo wymaga potwierdzenia indywidualnym kodem PIN lub kodem CVC2/CVV (zdefiniowanym przez użytkownika). To użytkownik decyduje czy i od jakich wartości transakcji kod PIN jest wymagany.

    Więcej informacji na temat stosowanych w mPay mechanizmów bezpieczeństwa znajdziesz tutaj

  • Czy można anulować wykonaną już transakcję?

    Zrealizowanej transakcji nie można anulować. Każdą rozpoczętą transakcję można przerwać przed jej zatwierdzeniem kodem PIN.

  • Czy mogę zapamiętać w telefonie najczęściej powtarzane transakcje?

    Aplikacja pozwala dodać do listy ulubionych najczęściej wykonywane transakcje, a tym samym zaoszczędzić kilka cennych sekund podczas ich realizowania.

    Przykładowo do listy ulubionych można dodać konkretny rodzaj biletu komunikacji miejskiej, np. 20-minutowy ZTM Warszawa. W tym celu wystarczy uruchomić zakładkę „Bilety”, z listy miast wybrać Warszawę, a następnie przejść do ekranu z listą dostępnych biletów. Przy każdym z nich znajduje się ikona gwiazdki. Po jej dotknięciu bilet zostanie dodany do listy ulubionych transakcji.

    Dodane w ten sposób transakcje będą dostępne z poziomu ekranu głównego aplikacji, w zakładce „Ulubione”.

  • Czy za wszystkie usługi można płacić kartą płatniczą?

    Nie za wszystkie transakcje można zapłacić kartą, należą do nich:

    – przekazy pomiędzy Użytkownikami mPay (tzw. transakcje P2P),

    – przelewy na zdefiniowane rachunki bankowe.

  • Jakie wymagania musi spełniać mój telefon, aby można nim było dokonywać płatności?

    Aplikacja może być zainstalowana na telefonach z systemem Android, iOS i Windows Phone. Do prawidłowego jej działania konieczne jest połączenie z Internetem.

  • Czy mogę kontrolować i monitorować usługę?

    Każdy użytkownik ma pełen dostęp do informacji o swoim koncie w systemie mPay. Można na nim sprawdzać, zarówno informacje o wszystkich dokonanych transakcjach, jak i zmieniać pewne parametry. Funkcjonalność dostępna jest z poziomu aplikacji oraz za pośrednictwem strony system.mpay.pl

  • Zapomniałeś kodu PIN lub hasła?

    W aplikacji wejdź w Ustawienia / Hasła i dostępy / Zmiana PIN lub Zmiana hasła. Możesz również Skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (tel. +48 34 390 55 57, e-mail [email protected]).

  • Wycofanie środków / Zamknięcie konta mPay

    W celu wycofania środków z portmonetki lub zamknięcia konta prosimy o kontakt z BOK pod numerem +48 34 390 55 57 lub pod adresem e-mail [email protected].

  • Czym jest portmonetka i jakie są jej rodzaje?

    Portmonetka to indywidualne konto użytkownika w systemie mPay. Za jej pomocą – po wcześniejszym zasileniu – można dokonywać płatności za usługi dostępne w aplikacji mobilnej. W systemie mPay rozróżniamy cztery rodzaje portmonetek:

    – Portmonetka mPay – główna portmonetka przedpłacona, zasilana szybkim przelewem, przelewem tradycyjnym lub przelewem od innego użytkownika

    – Portmonetka zasileń kartowych mPay (kartowa)– zasilana przelewem z karty płatniczej (zwrot środków możliwy jedynie na kartę)

    – Portmonetka promocyjna – środki otrzymane w ramach uczestnictwa w  promocjach, do wykorzystania tylko na usługi mPay

    – Portmonetka udostępniona – środki udostępnione z portmonetki innego użytkownika , do wykorzystania tylko na usługi mPay

    Ważna informacja! Kwota, która widnieje w prawym górnym rogu aplikacji oznacza środki, które aktualnie znajdują się w Portmonetce mPay (głównej).  Jeżeli zasilenie następuje przy użyciu karty płatniczej, środki trafiają bezpośrednio do Portmonetki zasileń kartowych mPay (kartowej).  Żeby z nich skorzystać, wystarczy:

    1. rozpocząć dowolną transakcję, np. zakup biletu komunikacji miejskiej

    2. z listy metod płatności wybrać „Portmonetka”,

    3. z listy dostępnych portmonetek wybrać „Portmonetka zasileń kartowych mPay”

  • Zasiliłem portmonetkę w aplikacji, ale kwoty zasilenia nie widać w aplikacji

    Kwota, która widnieje w prawym górnym rogu aplikacji oznacza środki, które aktualnie znajdują się w Portmonetce mPay (głównej).

    Jeżeli zasilenie następuje przy użyciu karty płatniczej, środki trafiają bezpośrednio do Portmonetki zasileń kartowych mPay (kartowej).

    Żeby z nich skorzystać, wystarczy:

    1. Rozpocząć dowolną transakcję, np. zakup biletu komunikacji miejskiej.

    2. Z listy metod płatności wybrać „Portmonetka”.

    3. z listy dostępnych portmonetek wybrać „Portmonetka zasileń kartowych mPay”