mPay wyniki za II kwartał 2020 r.

mPay podsumował wyniki za II kwartał 2020 r.

 mPay opublikował sprawozdanie finansowe za II kwartał 2020 roku. Spółka utrzymała stabilne przychody oraz wygenerowała zysk na satysfakcjonującym poziomie w odniesieniu do niesprzyjających warunków związanych z COVID-19 oraz wysokich nakładów na prace rozwojowe.

Spółka mPay zamknęła II kwartał br. przychodami na poziomie blisko 2,1 mln zł. Jednocześnie, pomimo istotnych nakładów na prace rozwojowe oraz pandemię COVID-19, wypracowała zysk netto na poziomie 0,1 mln zł. EBITDA wyniosła 0,2 mln PLN. Marże operacyjne odnotowały nieznaczny spadek ze względu na decyzję o kontunuowaniu prac rozwojowych służących finalizacji kluczowych projektów (koszty usług obcych w II kw. 2020 roku wyniosły niemal 2 mln zł vs. 1,4 mln w II kw. 2019 roku).

W analizowanym okresie koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozbudowie oferty usługowej i produktowej dla klientów, poszerzając grono partnerów biznesowych  o podmioty o ugruntowanej pozycji rynkowej. Prowadziliśmy również działania służące dywersyfikacji modelu biznesowego, w celu wypracowania synergii przychodowych przy jednoczesnym ograniczeniu zależności od uwarunkowań koniunkturalnych. mówi Krzysztof Hejduk, Prezes Zarządu mPay S.A.

Innowacyjne wdrożenia

Obowiązująca od lipca 2018 roku, Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakłada na instytucje finansowe, w tym również niebankowe, obowiązek dokonania w określonych sytuacjach identyfikacji i weryfikacji tożsamości użytkowników. Poza dostosowaniem do przepisów prawa, mPay idzie jednak o krok dalej i stara się jak najbardziej ułatwić użytkownikom przejście przez proces, by mogli finalnie skorzystać z szerokiej oferty funkcjonalności aplikacji mPay. Dotyczy to przede wszystkim usług o charakterze finansowym – dostępnych obecnie oraz takich, które – zgodnie z założonymi celami biznesowymi – będą komunikowane przez spółkę w najbliższym czasie.

– Filarem naszej strategii rozwoju jest stworzenie multifunkcyjnej platformy usług, opierającej się na wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z zakresu płatności mobilnych. Już dziś działalność mPay wykracza istotnie poza pierwsze skojarzenia z flagowym produktem, jakim jest aplikacja do m-płatności. To już dawno nie jest bowiem kiosk, w którym kupujemy tylko i wyłącznie bilety komunikacji miejskiej. Nasi klienci są beneficjentami udogodnień z zakresu szeroko pojętego transportu, rozrywki oraz usług finansowych. – mówi Krzysztof Hejduk.

mPay to pierwsza niebankowa aplikacja do płatności mobilnych, która umożliwia weryfikację konta przez selfie.

mPay, jako pierwsza niebankowa aplikacja, wdrożył tzw. weryfikację biometryczną. W II kwartale br., sklepach Google Play i App Store, udostępniono aktualizację, która umożliwia weryfikację użytkownika poprzez selfie. Firma przygotowała również film, który krok po kroku wyjaśnia jak poprawnie przejść przez proces.

Multiwyszukiwarka połączeń kolejowo-autobusowych od mPay to jedyna na rynku, tak kompleksowa oferta dostępna w aplikacji do płatności mobilnych. 

W analizowanym okresie kwartale br. mPay wdrożył również nową, innowacyjną funkcjonalność, która dotychczas nie była dostępna na polskim rynku. Multiwyszukiwarka połączeń kolejowo-autokarowych pozwala na wybór najdogodniejszej formuły transportu z szerokiej oferty przewoźników takich, jak: Koleje Mazowieckie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Wielkopolskie, Dworzec Online, czy też przewoźnicy obsługujący trasy międzynarodowe w Europie (platforma Ewhd.eu).  W jednym miejscu uzyskamy informację o najtańszej i najwygodniejszej formie transportu, a także od ręki sfinalizujemy transakcję zakupu, w tym nawet kilku biletów
z różnymi ulgami, ale w ramach jednej płatności. Dodatkowo, możemy liczyć na rzetelną informację o godzinach odjazdu z poszczególnych stacji lub przystanków, precyzyjnie dookreślony czas na ewentualną przesiadkę oraz wizualizację podróży na mapie.

Użytkownikom aplikacji mPay udostępniono również opcję przekazywania środków na cele charytatywne. W II kwartale br. spółka przeprowadziła akcję wspierającą medyków. Punkty zdobyte w grze mPay Hero można było przeliczyć na pieniądze, które finalnie zostały przekazane na zakup niezbędnych środków ochrony dla medyków. Działaniom towarzyszył spot przygotowany przy udziale pracowników i ich rodzin, m.in. z gościnnym udziałem znanego rapera z Częstochowy, gdzie zlokalizowane są siły operacyjne spółki.

Nowe kontrakty

mPay to pierwsza i jedyna obecnie aplikacja do płatności mobilnych, która umożliwia regulowanie należności za płatne parkowanie w Zakopanem.

Od czerwca br. spółka świadczy usługę regulowania należności za płatne parkowanie w Zakopanem za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Na koniec pierwszego miesiąca blisko 66 proc. osób, które dokonały operacji, to nowi użytkownicy. Spółka współpracuje z miastem od stycznia 2018 roku, od kiedy za jej pośrednictwem jest możliwa regulacja należności za transport komunikacją miejską. Aktualnie z mPay kupimy bilety komunikacji miejskiej w blisko 100 lokalizacjach, a z aplikacją zaparkujemy w ponad 30 miastach.

Informacja prasowa Inf. pras. – mPay podsumował wyniki za II kwartał 2020 r. – 14 08 2020