Bilety elektroniczne Metro Warszawa
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, członek Europejskiego Stowarzyszenia Metropolitarnych Zarządów Transportu (EMTA) oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Publicznego (UITP), organizuje i nadzoruje komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej. Zapewnia przejazdy mieszkańcom ponad dwumilionowej metropolii oraz łączy z Warszawą 33 ościenne gminy. Codziennie pasażerowie odbywają ponad 3 miliony przejazdów środkami komunikacji publicznej. Mogą korzystać z wielu typów biletów, w tym Wspólnego Biletu, honorowanego przez przewoźników kolejowych, a także w lokalnych liniach autobusowych, uruchamianych przez ZTM wspólnie z samorządami podwarszawskich gmin.
Zakup biletu na komunikację organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie przy użyciu telefonu komórkowego jest możliwy za pośrednictwem aplikacji mPay. Istnieje możliwość zakupienia biletów czasowych, jednorazowych przesiadkowych, dobowych, 3-dniowych oraz weekendowych.
Aplikacja mPay umożliwia zakup biletów komunikacji miejskiej przez telefon.
- Po zainstalowaniu aplikacji, rejestrujesz się, kupujesz bilet przed wejściem do pojazdu.
- Bilet pojawia się w aplikacji natychmiast po zatwierdzeniu płatności w zakładce „moje bilety”.
- Potwierdzenie płatności oznacza skasowanie biletu. Skasowany bilet znajdziesz w zakładce „moje bilety”. Jest tam też historia już nieaktualnych biletów.
Aby zakupić bilet wybierz ikonę
Bilety > Twoje Miasto > Ulga> Rodzaj biletu > Rodzaj płatności > OK
Aby móc płacić za bilety telefonem, należy wcześniej zasilić swoją elektroniczną portmonetkę mPay środkami pieniężnymi, np. za pomocą przelewu bankowego. Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą. Należność za bilety jest wówczas pobierana bezpośrednio z konta bankowego pasażera.
Jak otworzyć bramki w metrze mając bilet z kodem QR?
Wchodząc na stację, trzeba skierować się do bramki oznaczonej zieloną strzałką. Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Po przyłożeniu telefonu z kodem QR do czytnika od razu rozsuną się szklane płyty, otwierając tym samym przejście. Oczywiście do podziemnej kolejki można wejść również przy użyciu biletu kartonikowego (wejściówka).
Dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z większym bagażem na każdej stacji są szersze bramki. Taka bramka jest dwukierunkowa, tzn. jest wejściem i wyjściem. Kierunek ruchu pokazują oznaczenia – jeśli wyświetlany jest symbol czerwonego krzyżyka, trzeba przepuścić osobę idącą z przeciwnego kierunku. Po chwili na bramce pokaże się zielona strzałka oznaczająca możliwość przejścia z tej strony.
Oszczędność czasu i wygoda
Możesz kupić bilet przez aplikację Mobilną, nie szukając kiosku i nie martwiąc się że twój autobus odjedzie
Unikasz kolejek i stresu
Śpieszysz się i chcesz kupić bilet, ale przy kasie jest długa kolejka, z aplikacją mobilną mPay kupisz bilet bez kolejek.
O dowolnej porze każdego dnia
Z aplikacją mPay możesz kupić bilet o dowolnej porze dnia i nocy, od poniedziałku do niedzieli, również w święta.